Dit hår er, hvad du spiser

Skrevet d. 02/04/2014

Hvis du drømmer om sundt hår, så kræver det mere end blot hårprodukter og klipninger. Det du spiser, påvirker også dit hår dets udseende. For at dit hår fremstår glansfuldt og sundt, har det brug for vitaminer, søvn og væske. Vi har samlet en liste af de madvarer du bør spise mere af, hvis du ønsker at have sundt hår.

shutterstock_135577433

Æg og Fisk

Æg indeholder B-vitaminer, hvilket er med til at styrke dit hår og dine hårstrå. Fisk er kendt for at være rigt på Omega-3 og det hjælper på hårproduktionen. Ydermere holder Omega-3 hovedbunden sund og giver håret glans.

Grøntsager

Diverse grøntsager indeholder forskellige vitaminer og heriblandt jern, zink, calcium, samt A og C vitamin. Alt dette er med til at pleje dit hår og holde det sundt.

Bær og nødder

Det er vigtigt at der er gang i din blodproduktion i kroppen, da dine hårsække har brug for blodtilføjelse. Dette er noget bær og nødder kan gøre for dig.

Vand

Det anbefales at drikke minimum en liter vand om dagen. Vand er med til at opretholde en god væskebalance i kroppen og denne er også med til at holde dit hår sundt.

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her