Flere mandlige kunder i din salon

Skrevet d. 24/08/2014

shutterstock_103250753Mange frisører ønsker flere mandlige kunder i deres salon, men det kan være svært at gennemskue, hvordan det segment tiltrækkes. I mange sammenhænge overser vi de mandlige kunder fordi vi fejlagtigt tror, at kvinder er de mest forfængelige og er dem, som bruger flest penge på behandlinger hos frisører og diverse beauty produkter.

Loyale kunder

Måske dette er sandt, men dine mandlige kunder er også gode og loyale at få ind i din salon. I mange tilfælde er de lige så forfængelige som kvinder, og de ønsker at præsentere sig fra den bedst mulige side. Så får du dem først ind i din salon, og bliver de tilfredse med din service, er der god sandsynlighed for, at du har fået en kunde for livet!

Det handler først og fremmest om at få lokket de mandlige kunder ind i din salon, og dette kan gøres på flere måder:

 

1. ”Introducer en mand”
Dette er et koncept, hvor du opfordrer dine nuværende kunder til at præsentere din salon for deres mandlige omgangskreds. Dette kan være venner, familie og kollegaer. ”Introducér en mand” fungerer på den måde, at din nuværende kunde får rabat på sin næste behandling, hvis denne person får en fra sin omgangskreds til at booke en tid i din salon, og samtidig får den nye kunde ligeledes rabat på sin første behandling. Du bestemmer selvfølgelig selv procentsatsen.

Du kan evt. få lavet nogle små kort, som den nye kunde skal medbringe ved sin første behandling, og hvor kortet så samtidig indeholder informationer om den person, som har anbefalet din salon, så du ligeledes kan notere, at denne person skal have rabat på sin næste behandling.

Nedenfor ses et eksempel på en tekst til sådan et kort, hvor ”Bapoon.dk” kan skiftes ud med navnet på din frisørsalon:

 

ny1

 

2: Fokus på mandlige produkter og behandlinger
Sæt fokus på de mandlige behandlinger og produktserier du måtte have i din salon. Har du normalt plads til produkter i vinduet, så placér produkterne til mænd her, og lav evt. et skilt med teksten ”til ham” eller ”lækre produkter til mænd”. På den måde kan du tiltrække mandlige kunder fra gaden.

 

3: Reklamér med herreklipning
Du kan ligeledes reklamere med prisen på din herreklipning i vinduet og på dit fortovskilt – så er der ingen, som er i tvivl om at din salon også henvender sig til fyre og mænd.

 

PS: Det samme fokus er selvfølgelig muligt at lave rettet til kvinder 😉

 

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her