Forbedr din salons indtjening med god service

Skrevet d. 15/01/2015

Det handler om, at give dine kunder og potentielle kunder en fantastisk oplevelse i netop din salon! Vi har lavet en oversigt over ”must do”, for at du kan give kunderne den bedste tid i din salon.

1. Har du en reception, så er det essentielt altid at have en person til at stå her, så vidt det er muligt. Når du eller dine ansatte ingen kunder har, så stil jer her, for det indbyder folk fra gaden til at komme ind i salonen. Vores erfaring siger, at det hurtigt kan blive en vane, at den ansatte i stedet står ude i baglokalet med sin telefon i hånden.

2. Byd altid kunderne velkommen, så snart de kommer ind i salonen – også selvom du står med en kunde – så føler personen sig nemlig set og velkommen i salonen.

 3. Sørg for at kunderne har tilgang til lidt frugt, vand og gode magasiner mens de venter på at det bliver deres tur. Nogle gange kan du være forsinket, og dette gør ventetiden for kunden lettere.

4. Tilbyd altid kunden noget at drikke, når de sætter sig i frisørstolen, forkæl dem med lidt lækker chokolade og find nogle af de nyeste magasiner til dem – dette er med til at forbedre kundens oplevelse.

 Hair Salon situation

5. Det er oplagt, at du bruger tiden kunden befinder sig i frisørstolen og ved vasken, til at fortælle om de produkter du benytter i kundens hår, og hvorfor disse produkter netop er egnet. Det er her du virkelig skal forsøge at fange kundens interesse og skabe mersalg.

  • Et godt råd er enten at holde produkterne i hånden eller placere produktet foran kunden, imens du fortæller om det. På denne måde øger du kundens opmærksomhed.
  • Lad endelig produktet stå på bordet foran kunden efter brug, så har kunden muligheden for at studere produktet lidt nærmere og evt. stille spørgsmål.
  • Har du personlige erfaringer med produkter, og bruger du selv produktet, så fortæl endelig kunden dette. Det øger nemlig troværdigheden overfor kunden.


6.
Prioriteér at give kunden en god hårvask. Har du lidt ekstra tid, så giv gerne kunden lidt hovedbundsmassage. Dette kan adskille dig fra dine konkurrenter.

7. Inden kunden betaler, så spørg om kunden kunne være interesseret i at købe et eller flere af de produkter du har benyttet under behandlingen. Du kan med fordel nævne et enkelt produkt, som du synes vil være særlig velegnet til kundens hår.

8. Husk altid at tilbyde kunden en genbooking inden de forlader salonen.

9. Så vidt det er muligt, så følg kunden til døren og sørg altid for at sige pænt farvel!

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her