Fordele og ulemper ved deals

Skrevet d. 02/05/2014

I en tid hvor antallet af frisørsaloner bestemt ikke bliver mindre, og konkurrencen konstant øges, samtidig med at kunderne holder på pengene, kan diverse deals være tillokkende. Men hvad kan nogle af fordele og ulemperne være?

 

shutterstock_193313375

Fordele:

  • Øget markedsføring.
  • Øget synlighed.
  • Mulighed for øget indtjening.
  • Muligheden for at dem, som booker gennem en deal bliver en ny fast kunde.
  • Mulighed for en ny tilgang af kundeklientel.

 

Ulemper:

  • Dine allerede faste kunder booker gennem en deal.
  • Du har ikke tid til de kunder, som vil betale fuld pris.
  • Risiko for ingen genbookninger, og derfor ingen nye kunder.
  • Lav eller ingen fortjeneste på deals.
  • Nogen mener at deals er for folk som ikke har sit håndværk i orden, og din salons ry kan ændres og skades.
  • Problemer i forbindelse med selve tilbuddet, misforståelser.

 

Råd ved indgåelse af en deal-aftale

Vi giver dig nogle gode råd til, hvilke overvejelser du skal gøre dig, når du har besluttet dig for at indgå en aftale med en af deal-siderne.

Kommission

Det er ingen hemmelig at alle deal-steder tager kommission. Undersøg derfor flere deal-udbydere. Nogle tager lavere kommission end andre, men ofte vil disse sider være mindre kendte. Opvej fordele og ulemper her.

Loft for antal af behandlinger

Sæt et maksimum for antallet af behandlinger du udbyder. Du kan risikere at din deal sælger så godt, at du skal arbejde mange måneder til næsten ingen timeløn, og ingen indtjening. På denne måde sikrer du dig samtidig, at din kalender ikke kun er fyldt op med kunder til halvpris, men at der også er plads til de kunder der gerne vil betale fuldpris.

Signaler en deal kan sende

Overvej hvad din salon signalerer, og at nogle forbrugere måske kan synes det er et step ned i kvalitet og håndværk, hvis man som frisør bliver en del af en deal. Tænk derfor over, hvordan du bruger dem, og at det er vigtigt at kunden er tilfreds, så de muligvis genbooker ved dig.

Typer af behandlinger – profit

De deals du udbyder skal stadig kunne genere lidt profit til dig, selvom udbyderen tager kommission. Du er jo ikke interesseret i at klippe ”gratis”, med mindre, at det eksempelvis er din elev, som skal have træning. En mulighed kan også være at tilbyde nogle af de behandlinger du kan tjene mere på, som for eksempel en kur i forbindelse med en behandling, eller farvning af bryn og vipper, og hvor din elev kan tage sig af størstedelen af behandlingerne.

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her