Giv din salon mund-til-mund

Skrevet d. 24/04/2014

I de sidste nyhedsbreve fra bapoon.dk har du fået masser af gode råd til at promovere din salon, men god kundeservice, mersalg og branding er bare nogle af metoderne til at skabe en større og mere loyal gruppe af kunder – der er altså stadig mere du kan gøre, for at få boostet salget i din salon.

shutterstock_15300058

Mund-til-mund

Bare rolig, du skal selvfølgelig ikke til at give dine kunder kunstigt åndedræt.  Mund-til-mund metoden handler faktisk om at puste nyt liv i din salon vha. en simpel kampagne hvor du råder dine kunder til at anbefale din salon til venner/familie eller til at tage en ven med næste gang han/hun skal klippes.

Lok evt. med en lille gave eller en rabat, når en kunde skaffer dig en ny kunde. Hvis en kunde tager en ven med, kan du tilbyde dem begge rabat på en klipning som tak,

På denne måde er du med til at sprede glæde og et positivt budskab omkring din salon, uden at du skal investere en masse penge. Den eneste omkostning er den du selv prissætter. Hvis det for eksempel er en shampoo, så er det indkøbsprisen af shampooen, der er din omkostning.

På den måde har du fået en ny kunde ned i salonen, som kan blive en af dine faste kunder. Introducér kampagnen i fx maj måned og se om det medfører et skub i økonomien. Del gerne dine erfaring med os her på bloggen.

Held og lykke!

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her