Gør din salon synlig på facebook

Skrevet d. 07/02/2014

De sociale medier genererer et væld af muligheder for at profilere din salon online – og ofte kan du gøre dette helt gratis!

Via din salons side på facebook kan du for eksempel gøre opmærksom på de kampagner du kører i øjeblikket, du kan lancere et nyt produkt, og du får mulighed for at dele dine seneste kunders klipninger såfremt de lader dig dele dem på facebook.

Du kan samtidig lancere konkurrencer, der kan være med til, at du får flere fans og følgere på din side. De mulige følgere og fans, kan på længere sigt blive nogen af dine faste kunder.

 

Bliv set før dine konkurrenter

Som nævnt, bruger størstedelen af befolkningen facebook. Flere af dem har tendens til at søge efter lokale virksomheder via facebook og når de gør, er de tilbøjelige til at kigge forbi netop den lokale salon og blive klippet. Med Facebook har du selv mulighed for at øge antallet af besøgende i din salon og dermed din indtjening. Ved at benytte de sociale medier, er der mulighed for at opbygge loyalitet mellem dig og dine kunder. Når dine kunder indimellem har mulighed for at læse et af dine opslag, kan det være med til at de føler sig værdsat og ønsker at komme forbi dig, i stedet for hos en af konkurrenterne. Samtidig bliver dine følgere løbende gjort opmærksomme på din eksistens, når du opdaterer din status og offentliggør kampagner, billeder osv. og vil derfor automatisk huske din salon næste gang de skal klippes.

Men pas på!
Én ting er, at være synlig på facebook – noget andet er, at være FOR synlig. Hvis du deler op til flere billeder, kampagner og statusopdateringer for din salon i løbet af dagen, så kan dine følgere føle at de bliver spammet og vælger måske at blokere dine opslag, eller helt stoppe med at følge dig. Find derfor en god balancegang, der fungerer godt for dig. Ét enkelt opslag om dagen er som regel nok, til at vinde en plads i dine følgeres hukommelser, uden at de føler sig spammet.

Det er ganske gratis at oprette en Facebook side for din salon og herved socialisere med kunderne. Hvis du ikke allerede har en Facebook side, anbefaler vi her på Bapoon.dk, at du opretter en ved første givne lejlighed.

Vi glæder os til at se dig og din salon online! 

socialmedia_small_2

Er du allerede på Facebook?

Er du allerede på Facebook med din salon, så får du her ugens annoncetip: Brug billeder, ikke links!

Et billede siger mere end tusinde ord og så virker det bare bedre! I stedet for at tiltrække dine besøgende med links, skal du bruge et relevant foto i stedet. For det første, så er folk mere interesseret i at se på billeder end i at læse lange artikler. For det andet fylder et billede mere på dine kunders nyhedsvæg og derved bliver de nemmere set og derefter klikket på.  Brug billeder til at fange dine følgeres opmærksomhed – suppler dog gerne med en kort og passende tekst, hvori du formidler dit budskab. En sidste ting er, at jo flere likes dit billede opnår, jo oftere vises det på folks nyhedsvæg.

God fornøjelse!

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her