Tiltræk kunder med en simpel marketingplan

Skrevet d. 17/02/2016

Sådan får du en synlig salon
For det første handler det om at skabe gode relationer til dine kunder, og få dine kunder til at tale godt om din salon. Kunderne skal synes at de tiltag du laver er gode og relevante for netop dem, for dette giver dem lyst til at komme igen og fortælle andre om din salon.

Ideer til din markedsføringsstrategi
Bapoon.dk giver dig her gode råd til, hvad du kan overveje i forbindelse med at stifte en god strategi, for at skabe gode relationer og skaffe omtale:
• Beskriv først dit mål (vision og mission) for salonen. En god mission skal støtte op om visionen, og være ligetil og nem at gå til.
• Beskriv din salon i stikord – hvordan er den, og hvordan ønsker du den skal være?
• Hvilken målgruppe henvender salonen sig primært til? Hvem skal være i fokus, når du skal markedsføre din salon?
• Hvor bredt skal salonen dække geografisk – lokalt eller nationalt?
• Lav en plan for hver måned. Hvordan du vil sætte fokus på salonen? Det er vigtigt, den er fleksibel og simpel. En ide kunne være at lave den i skemaform og nogle markedsføringstiltag kunne være:

• Facebook opslag
• Instagram posts
• Events
• Nyhedsbreve
• Kampagner
• Tilbud, som skal være synlige i salonen
• Servere noget lækkert at drikke eller spise under behandlingen

• Opfordr derfor ansatte og kunder til at oplyse venner og veninder om diverse events, tilbud, fordele og andet, som din salon har at byde på.
• Evaluer efter hver måned, virkede det, og hvis ikke, hvad kan grundene til dette være?
• Lyt til dine kunder og ansatte. De kan komme med mange gode ideer til din markedsføring plan.

Del via email

Der er lukket for kommentarer.

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her