MobilePay i din frisørsalon

Skrevet d. 13/10/2015

Har du overvejet at få MobilePay i din frisørsalon som en betalingsmulighed?
Det er muligt at få MobilePay betaling integreret i kasseapparatet, i din online butik, i din App og hvor man betaler til et bestemt mobilnummer i salonen.

Inde på DanskeBanks hjemmeside kan du tilmelde dig den betalingsform du ønsker. Du kan desuden vælge den MobilePay Business-pakke, som du synes matcher dit behov. Har du kun brug for at have én enhed tilknyttet, koster det ikke noget. MobilePay Business er til smartphones og tablets med iOS- eller Android-styresystemer.

Det eneste MobilePay Business kræver, er at du har et dansk CVR nummer og en konto i Danske Bank, men de forventer ikke at du skifter bank. Der ud over skal din virksomhed selvfølgelige have downloadet MobilePay Business-appen.

Bapoon.dk har undersøgt MobilePay Business – hvor kunden betaler til et bestemt nummer og med mobilen i din forretning. Du kan ved at læse nedenstående hurtigt få et overblik over mulighederne.

Nogle fordele
Som vi ser det ved Bapoon.dk er der flere fordele ved at benytte sig MobilePay.
• Kundernes betaling kan ses med det samme og overføres til din konto med det samme.
• Du har færre kontanter i omløb, hvilket giver hurtigere kasseoptælling og færre problemer.
• Din forretning bliver vist til potentielle kunder, som har MobilePay.
• I tilfælde af, at dine kunder skulle være kommet afsted uden deres pung, kan de betale via deres mobil og du slipper for at nogen skylder dig penge.

Så simpelt
Det er meget simpelt at bruge MobilePayBusiness. Kunden overfører det beløb personens regning lyder på. Det foregår præcis, som når kunden overfører penge til sine venner. De overfører bare til dét mobilnummer, som er tilkoblet din forretning. Som registreret forretning kan du ligeledes anmode kunden om en betaling via kundens telefonnummer.

MobilePayBusiness-appen giver mange fordele. Du får blandt andet overblik over de betalinger, din virksomhed har modtaget og du kan registrere din virksomheds placering, så kunder, der befinder sig i nærheden kan se virksomhedens navn og mobilnummer i MobilePay, når de skal betale. Det er desuden muligt at uploade virksomhedens logo, så det bliver synligt for kunderne.

Hvis du har brug for det, kan du afstemme betalinger og eksportere data om betalinger til et regneark.

Det eneste lille minus vi kan se er, at DanskeBank opkræver et transaktionsgebyr på 1% af transaktionsbeløbet, men dette kan dog ikke overstige 5 kr.

Som vi hos Bapoon.dk ser det, er der næsten ikke nogen ulemper ved at tilmelde din salon til MobilePay Business. Er du enig og har du nogle erfaringer du vil dele? Skriv gerne i kommentarfeltet.

Læs mere om MobilePay Business her

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her