Mød kunderne i øjenhøjde – og boost din indtjening!

Skrevet d. 08/04/2014

Når kunden træder ind i din salon har de bevidst taget et valg og er indforstået med at deres ønskede behandling koster penge. Der er flere måder, hvorpå du kan påvirke dine kunders købelyst og vi giver dig nogen af dem her:

 købelysten kunde

Product placement

Kunderne bliver påvirket af de ting de kan se, når de træder ind. Hvis du tager dig tid til at analysere dine kundernes færden igennem salonen, kan du taktisk placere dine produkter, så kunderne ser dem og ønsker at vide mere.

Hvis din salons indretning ikke opfordrer til mersalg, så vil du heller ikke få solgt mere. Du skal placere dine produkter så kunderne bemærker dem og har tilstrækkeligt nok tid til at analysere dem.

Du skal se din salon som et supermarked og placere dine produkter ud fra, hvad kunden efterspørger først og hvad de er villige til at betale for. Et godt råd er at placere reolen med produkter ved siden af venteområdet. Imens kunderne venter, kan de danne sig et overblik over, hvad du har at tilbyde og der kan opstå et pludseligt behov efter et produkt.

 

Åben døren og træk stolen ud

Ovenstående kan virke som en stor mundfuld, men det er bevist at et smil og en venlig hilsen gør alverden til forskel.

Tag imod dine kunder med et smil og en høflig bemærkning når de træder ind. Spørger dem, hvad de efterspørger og guide dem hen til venteområdet. Tilbyd en kop kaffe eller lign. og fortæl dem, hvor lang tid der går, inden det bliver deres tur. Denne velkomst gør kunden afslappet og de føler sig velkomne. Allerede her, er første fase for et muligt mersalg afdækket.

God fornøjelse.

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her