Provision – vejen til mersalg?

Skrevet d. 20/05/2014

Provision er et ikke så kendt emne i Danmark, men her vil vi forsøge at give et overblik. I sidste nyhedsbrev skrev vi om, hvordan du kan booste dit mersalg, både ved at have fokus på sommerprodukter til håret, og ved at udnytte tiden mens kunderne befinder sig i salonen.

Det er vigtigt at mersalg ikke skal være noget, man overfalder kunden med, men samtidig er det en betydelig del af at være en succesfuld frisørsalon.

En god mulighed for at fremme incitament blandt de ansatte, er ved at give dem provision af deres produktsalg og behandlinger.

 

shutterstock_136360361

 

Det behøver ikke nødvendigvis at være alt de ansatte får provision af. En mulighed kan være at starte ud i det små, ved at have fokus på produktsalget, og give 10-15 procent i provision på netop produktsalg. Fungerer dette godt, kan du overveje at gøre det samme på salg af hårkure, farvning af bryn + vipper og måske alle behandlingstyper. Ingen siger det skal være for altid, men hvorfor ikke prøve for en periode?

I sidste ende er det meningen at både kunden, den ansatte og indehaveren skal få noget ud af dette tiltag, og det er vigtigt at understrege at alle mersalg skal give mening i konteksten. Hvis det ikke giver mening kan mersalgs forsøget virker anmasende og uprofessionelt overfor kunden.

 

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her