Relationer dine kunder vil bemærke

Skrevet d. 18/06/2014

For det første handler det om at skabe gode relationer til dine kunder, og få dine kunder til at tale godt om netop din salon. Denne form for omtale er den bedste som findes samt den vigtigste og mest grundlæggende form for PR.

Dette kan du opnå ved at lægge en PR strategi, som skal være fleksibel og simpel. Det er vigtigt at informere dine ansatte, hvis der forekommer ændringer i strategien, fordi konkurrencen eksempelvis ændres. Tag dine ansatte med på råd og hold møder, hvor de kan være en del af det, og samtidig komme med gode forslag.

Det er desuden vigtigt at have en simpel og grundlæggende strategi, som man hele tiden kan tage udgangspunkt i og altid vende tilbage til.

pr

PR og marketing går hånd i hånd

Den markedsføringsstrategi, som er lagt for salonen, kan fremhæves ved brug af PR – Public Relations. Du kan evt. opfordre  ansatte og kunder til at oplyse venner og veninder om diverse events, tilbud, fordele og andet, som din salon har at byde på. Alt dette kan skabe gode relationer og skaffe omtale!

 

Ideer til din markedsføringsstrategi

Vi giver dig her gode råd til, hvad du kan overveje i forbindelse med at stifte en god strategi:

  • Beskriv først dit mål (vision og mission) for salonen. En god mission skal støtte op om visionen, og være ligetil og nem at gå til.
  • Beskriv dernæst din salon med stikord – hvordan er den, og hvordan skal den være?
  • Hvilken målgruppe henvender salonen sig primært til?
  • Hvor bredt skal salonen dække geografisk – lokalt eller nationalt?
  • Lav en plan for hver måned. Hvordan du vil sætte fokus på salonen? Gerne i skemaform.
  • Evaluer efter hver måned, virkede det, og hvis ikke, hvad kan grundene til dette være?
  • Lyt til dine kunder og ansatte.

 

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her