Sådan kommer kunden igen

Skrevet d. 09/03/2014

Tilfredsstillende behandling, acceptabel pris og god service Det lyder som en anbefalelsesværdig salon, men det er ikke altid nok til at kunderne kommer igen. Hvad kræver det egentligt og hvad kan man selv gøre? 

shutterstock_109117307

Opbyg loyalitet

Det er vigtigt at opbygge tillid og loyalitet imellem frisøren og kunden. Alle kunder har forskellige behov og skal tilgåes på forskellige måder. Kunden skal føle sig velkommen og værdsat i salonen. Næste gang du får en ny kunde i salonen, så brug tid på at lære kunden at kende. Sørg for at kunden får en oplevelse ud over det sædvanlige og dermed husker, at det netop var en anderledes og positiv oplevelse at besøge din salon.

Kundefordele

Intet får kunden til at føle sig bedre tilpas, end når han/hun føler sig værdsat og oplever særbehandling. Du behøver ikke nødvendigvis have et stempelkort for at kunden oplever særbehandling. Nogen gange er det nok at lade kunden vide, at du har lagt mærke til at han/hun har været i din salon før og at det er vigtigt for dig at han/hun er vendt tilbage. Det er med til at opbygge et venskabeligt og loyalt forhold mellem dig og kunden.

Send takkekort

Brug tid på at udsende et takkekort eller hilsner til alle dine kunder. En uventet hilsen kan gøre verden til forskel. Udnyt muligheden op til en højtid til at ønske dine kunder en glædelig jul eller ønsk dem en god sommerferie. På den måde vil kunderne føle at de ikke er blevet glemt og samtidig vil de vide at din salon stadig ønsker dem som kunder.

Forandring fryder

Oftest udskifter vi ting i vores hverdag, fordi vi ønsker en forandring og gerne vil prøve noget nyt. Hvis kunden skal blive ved med at komme til dig, skal du være i stand til at tilbyde noget nyt. Det må ikke blive for ensartet, men må heller ikke indebære alt for drastiske ændringer fra gang til gang. At tilbyde kunderne en kage til kaffen kan gøre hele forskellen. Tilbyd dem dagens avis i stedet for de gamle ugeblade, det er med til at vise at salonen er up to date. Udskift eventuelt de gamle plakater med nye og kør med forskellige tøjtemaer iblandt medarbejderne. Det er nyt, det er anderledes og kunderne er vilde med det.

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her