Sådan skriver du et fantastisk nyhedsbrev

Skrevet d. 20/04/2016

Generelt om nyhedsbreve
Et nyhedsbrev er en nem, billig og målbar metode at nå dine salonkunder på. Du kan med det rette indhold skrive målrettede nyhedsbreve, som virkelig fanger dine kunders interesse og giver dem brugbar og relevant viden, som i sidste ende kan gavne din salon og øge omsætningen.

Den nemmeste måde at sende nyhedsbreve ud på er via e-mail. E-mails har den fordel, at du kan se åbningsraten (hvor mange som åbner dit nyhedsbrev), og linker du til din hjemmeside eller andet, kan du tilmed se klikraten (hvor mange som klikker på dit link).

NyhedsbrevNøglen til succesfulde nyhedsbreve
Det absolut vigtigste er at dine modtagere af nyhedsbrevet finder det interessant, relevant og fangende. Opnår du dette, vil dine læsere igen og igen åbne dine nyhedsbreve, og på den måde forbedrer du kundeloyalitet til din salon.

Bapoon.dk deler ud af sin erfaringer med nyhedsbreve.

1. Fængende emne på dit nyhedsbrev
Fang læseren med et interessant, undrende eller provokerende emnefelt, som afslører, hvad nyhedsbrevet omhandler, og gør læsere nysgerrig uden at overdrive. Emnefeltet skal ikke være længere end én linje, maksimum 50 tegn.

2. Introduktionen
Introduktionen skal gøre læseren endnu mere interesseret i at læse resten af nyhedsbrevet til ende. Introduktionen skal komme med enten hovedpointen, og har du flere forskellige pointer, tager du den bedste, mest relevante og interessante pointe og skriver om denne i introduktionen. Du må ligeledes gerne skrive en appetitvækker til de andre emner her.

3. Opbygning af nyhedsbrev
Du kan vælge mellem at sende et nyhedsbrev ud omhandlende et bestemt emne. Her giver hovedpointen sig selv. Nogle saloner vælger at bruge nyhedsbreve til at give deres kunder flere forskellige informationer om nyheder og ting, der er sket i salonen siden sidste nyhedsbrev. Her må du vælge, hvilken information du anser til at være mest relevant for dine kunder og placere denne i starten af nyhedsbrevet. Slut ligeledes af med noget godt indhold eller information i nyhedsbrevet. Undersøgelser viser nemlig, at læseren tenderer til at bruge længst tid på starten og slutningen. Skriver du derfor et længere nyhedsbrev om et bestemt emne, så slut af med noget godt indhold. Lige meget hvilken type nyhedsbrev du skriver, så husk den røde tråd.

4. Del ud af din unikke viden
Udsender du et personligt nyhedsbrev omhandlende et bestemt emne inden for hårverdenen, så brug den unikke viden du har tilegnet dig som frisør. Dine kunder vil elske at gøre brug af din viden. Du kan skrive om nogle af de spørgsmål og emner dine kunder ofte stiller dig. På denne måde sikrer du dig, at dine kunder synes indholdet er relevant og brugbart, og allerede her er du nået langt.

Ideer til indhold
• Skriv om tips og tricks i forbindelse med hår og farvning.
• Lav guide til brug af produkter.
• Forklar hvad forskellige produkter kan, og hvilken værdi de giver for kunden.
• Brug nyhedsbrevet til mersalg og sælg nye produkter i salonen eller kampagner ved at gøre dine kunder opmærksomme på det i nyhedsbrevet.
• Oplys dine kunder om tilbud og sæt i denne forbindelse gerne begrænsning på, i form af at ”tilbuddet gælder hele juni” eller ”tilbuddet gælder kun til og med lørdag”.

5. Skriv personligt
Vi anbefaler, at du skriver ”du” og ”dig”, for at gøre nyhedsbrevet personligt. Når du referer til din salon eller personale, kan du med fordel skrive ”vi” og ikke kun salonens navn. Skriv desuden i nutid eller før nutid.

6. Overvej tonen
Læseren skal ikke falde i søvn, fordi sproget er kedeligt og meget formelt, men samtidig ønsker du ikke at bruge talesprog og slang.

7. Længden
Skriv et nyhedsbrev mellem 200 – 800 ord alt efter, hvor meget du har at fortælle dem. Hellere et kort nyhedsbrev, som er relevant end en masse fyld.

3 ting du IKKE må skrive i dit nyhedsbrev
• Du må ikke ”snyde” din modtager til at åbne nyhedsbrevet, ved at lave en fangende emnelinje, som ikke er tro mod indholdet.
• Skriv aldrig bandeord
• Skriv kun, hvad du ved er rigtigt, og ikke hvad du tror

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her