Sæt gang i din forretning med gode personalemøder

Skrevet d. 14/06/2016

Først og fremmest er det vigtigt at informere dine ansatte i god tid, så du sikrer dig, at de alle sammen kan deltage i personalemødet. Vælger du at give dem løn, er der mødepligt. Du kan holde mødet både inden og efter arbejdstid, du vælger, hvad du synes er mest passende. Der er fordele ved begge tidspunker, og du kan passende teste, hvad du synes fungerer bedst. Måske nogle emner egner sig bedst til et aftenmøde, når du ikke ved, hvor lang tid det vil tage.

En anden god ide er, at hænge et eksemplar af agendaen for personalemødet op, hvis du har brug for at dine ansatte gør sig nogle tanker om mødet, og de emner du vil snakke om. Andre agendaer for møderne, vil du måske foretrække at holde hemmelige indtil selve mødet går i gang.

FrisørfamilieMødet kan ske en bestemt dag i ugen; hvis alle er på arbejde netop denne dag, en gang
om måneden eller hvad der lige passer til mængden af informationer og emner, som skal vendes.

Et personalemøde kan have mange vinkler, og Bapoon.dk kommer her med inspiration til, hvilke vinkler det kan have, og hvilke emner i kan tage op og vende på mødet:

Produkter og kampagner
Personalemødet kan bruges til at få introduktion til nye produkter og gennemgå forskellige produktserier – nye som gamle, prisændringer, tilbud eller kampagner. På denne måde bliver de ansatte klædt på til at kunne give kunden den bedst mulige vejledning og service. Du kan passende give én af de ansatte ansvaret for at fortælle om bestemt produktserie.

Kurser og træningsaftener
Datoer, tilmeldinger, feedback på kurser eller træningsaftener kan vendes på personalemødet.

Events og andre kundearrangementer
Har du lyst og mod på at holde events eller andre arrangementer for dine kunder, kan du informere dine ansatte om planerne for disse, eller i kan sammen stable det på benene, ved at personalet kommer med deres ideer og tanker.

Facebook eller Instragram brainstorming
Ideer og evaluering af opslag på de sociale medier kan ligeledes vendes.

Status for salonen
Det kan være en god ide at informere dine ansatte om forskellige driftstal, du har adgang til via dit bookingsystem. Det kan motivere dem, fortælle at i har solgt rekord mange produkter eller at i har haft den dårligste månedlige omsætning, hvorfor det er ekstra vigtigt, at de har fokus på mersalg.

Ris eller ros
Gode eller dårlige episoder kan ligeledes deles på personalemødet. Ris eller ros fra kunder kan deles som inspiration til at forsætte det gode arbejde eller for at undgå lignende situationer. Det kan ligeledes være en opsang om, at de skal være bedre til at rydde op efter sig selv eller bruge længere tid på kundens hårvask.

Afsked og velkomst til nye ansatte
Opsigelser eller præsentation af nye ansatte kan ligeledes bringes op på et personalemøde.

Nye serveringstiltag
Ændringer i servering af drikkevarer eller noget spiseligt som serveres i salonen, (afhængigt årstiden) kan ligeledes præsenteres på et personalemøde.

Praktiske informationer
Ændring af åbningstider, ferieplaner eller andre praktiske informationer kan drøftes.

Del via email

Skriv et svar

Få Bapoon
med i lommen

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så klik på linket herunder og giv os et kald eller send en e-mail.

Kontakt os her